Veelgestelde vragen

Lees hier onze antwoorden op de meest gestelde vragen

Deze service / dienst is gratis. Hoe werkt dit?
Onze service is gratis. We vragen een vergoeding aan de leverancier, die het beste aanbod doet. Alle leveranciers kunnen meedoen tegen dezelfde vergoeding. Wij hebben daarom geen voorkeur. Ons uitgangspunt is het realiseren van de scherpe deal, zodat zoveel mogelijk van onze gebruikers hun beloofde besparing krijgen.
Hoe werkt het als er een aanbod is?
Als uw contract afgelopen is, of bijna afloopt, dan regelen wij een goed aanbod. We regelen het dan volledig. De overstap, maar ook het opzeggen bij de huidige leverancier. U krijgt van ons een e-mail, als we u binnen enkele dagen gaan aanmelden bij een leverancier. Deze leverancier bevestigt u dan de tarieven en de voorwaarden. Daar hoeft u verder niks mee te doen. De overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. U hebt uiteraard dan wel gewoon het recht om deze overstap binnen 14 dagen te annuleren bij de leverancier. Het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld.
Is de service geheel gratis voor mij?
Ja, Kostenservice rekent geen kosten voor haar dienstverlening aan haar klanten. Kostenservice ontvangt een vergoeding van de leverancier, naar wie we u overzetten. We vragen elke leverancier dezelfde vergoeding. Daarom hebben we ook geen voorkeur voor welke leverancier dan ook. We kiezen de leverancier, die u het hoogste voordeel op jaarbasis biedt.
Waarom is mijn rekeningnummer nodig?
Onze service is geheel gratis. Toch vragen we om uw bankrekeningnummer. Deze wordt niet door Kostenservice gebruikt. Als we u aan gaan melden voor de overstap naar een energieleverancier, dan moeten we het rekeningnummer aanleveren. Zonder rekeningnummer kan de aanmelding door de energieleverancier niet verwerkt worden. Ze gebruiken het rekeningnummer voor de incasso. Als we via onze site geen rekeningnummer aan u zouden uitvragen, dan kunnen we onze service simpelweg niet gaan verlenen. We proberen het wel zo makkelijk mogelijk te maken. U kunt ook gewoon alleen het rekeningnummer invullen. Ons systeem maakt er dan wel het juiste IBAN-nummer van. Geen van de gegevens, die u op Kostenservice invult, zullen we verstrekken aan andere partijen dan een geselecteerde energieleverancier.
Wanneer melden wij u aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van uw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen u zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, aansluitend op uw huidige contract.
  3. Mochten we uw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als u een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we u aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg u eerst een mail (en een sms, als u uw mobiele nummer heeft doorgegeven) van Kostenservice. Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvangt u (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. U hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.

Heeft u een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

Kostenservice maakt gebruik van cookies.

Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Kostenservice.nl als op andere websites.