Veelgestelde vragen

Lees hier onze antwoorden op de meest gestelde vragen

Deze service / dienst is gratis. Hoe werkt dit?
Onze service is gratis. We vragen een vergoeding aan de leverancier, die het beste aanbod doet. Alle leveranciers kunnen meedoen tegen dezelfde vergoeding. Wij hebben daarom geen voorkeur. Ons uitgangspunt is het realiseren van de scherpe deal, zodat zoveel mogelijk van onze gebruikers hun beloofde besparing krijgen.
Wat is de garantie op de jaarlijkse besparing (de bespaarbelofte)?
Wij beloven u dat we meer dan een beloofd bedrag in euro’s aan besparing regelen. Elk jaar opnieuw. Meer dan een minimaal voordeel, wat u krijgt door energie af te gaan nemen van een door ons geselecteerde leverancier. Dat jaar-voordeel berekenen we aan de hand van het verbruik wat u ons doorgeeft. Op basis van dat verbruik… doen wij een belofte over het minimale voordeel. Op basis van dat verbruik… gaan we een aanbod voor u regelen. Hoe hoger uw verbruik, hoe meer voordeel we u kunnen beloven. Als we dit jaar-voordeel niet zouden behalen door u over te laten gaan naar de andere leverancier, dan doe we eerst (nog) niets. We onderhandelen verder en zullen u niet aanmelden bij een andere leverancier. Wij zoeken verder, tot dat wij uw jaar-voordeel wél kunnen realiseren. Uiteraard proberen we nog meer voordeel te realiseren, dan we hebben beloofd. Dát is onze belofte!
Hoe krijg ik bericht, als er een aanbod is geregeld?
Wij snappen dat niet iedereen altijd zijn e-mail in de gaten houdt, daarom verzenden wij óók extra als service nog een sms. Daarin melden we dat we een aanbod hebben geregeld en dat we daarover een e-mail hebben gestuurd. We noemen in de sms het e-mailadres. Zo mist u nooit een aankondiging, dat we u aan zullen gaan melden binnen enkele dagen bij een leverancier. Hiervoor is het wel van belang dat er een 06- nummer wordt ingegeven als telefoonnummer. Check uw contactgegevens of pas uw telefoonnummer aan op uw ‘Mijn-kostenservice’ pagina wanneer u deze sms ook graag zou willen ontvangen.
Wanneer melden wij u aan bij een nieuwe leverancier?
  1. Dat doen we alleen als we de beloofde besparing overtreffen. In de praktijk zal het voordeel op jaarbasis een stuk hoger zijn, dan hetgeen we beloofd hebben.
  2. Aanmelden doen we op het juiste moment. De overstapdatum zal gebaseerd zijn op de einddatum van uw huidige contract. We gaan daarbij uit van hetgeen u zelf op onze site hebt aangegeven. Als deze datum / periode juist is, dan is de overstap boetevrij. U wordt dan overgezet, aansluitend op uw huidige contract.
  3. Mochten we uw einddatum nog niet exact weten, bijvoorbeeld als u een maand of een kwartaal hebt aangegeven, dan laten we de overstap plaatsvinden op de laatste dag van die maand of dat kwartaal. Zo zorgen we er met de nieuwe leverancier voor, dat u niet per ongeluk te vroeg zou worden overgezet. Hier heeft Kostenservice duidelijke afspraken over met de leveranciers. Zij krijgen van ons een datum en gebruiken deze voor het regelen van de overstap op het gewenste moment.
Voordat we u aan gaan melden bij een nieuwe leverancier, krijg u eerst een mail (en een sms, als u uw mobiele nummer heeft doorgegeven) van Kostenservice. Na de aanmelding door ons bij de leverancier ontvangt u (binnen 5 werkdagen) een mail van de leverancier met de tarieven en de voorwaarden. U hebt dan nog 14 dagen het recht om kosteloos te annuleren.
Kan ik een aanmelding bij een leverancier ook annuleren?
Jazeker. Wanneer wij klaar zijn met onderhandelen en een goed bod hebben ontvangen, waarmee wij onze bespaarbelofte aan u kunnen nakomen en dus overtreffen, dan melden wij u dit per e-mail. Dit aanbod kunt u weigeren (annuleren) bij ons via uw eigen ‘Mijn Kostenservice’ omgeving. Hiervoor staat er een link in de e-mail. Na drie tot vijf dagen zullen wij de aanmelding bij de leverancier in gang zetten. Zij sturen u dan eerst een bevestiging via e-mail, met daarbij de tarieven etc. Uiteraard heeft u vervolgens dan eerst nog 14 dagen het recht om deze overstap of verlenging te annuleren bij deze leverancier. Het nieuwe contract en een overstap wordt volledig door ons met de leverancier geregeld. Ook het opzeggen bij de huidige leverancier wordt voor u geregeld. Wij regelen alles voor u, tenzij u dit niet wilt.

Heeft u een andere vraag?

neem gerust contact met ons op

Koekje?

Kostenservice maakt gebruik van cookies.

Kostenservice maakt gebruik van cookies voor verschillende doeleinden. Door verder gebruik te maken van kostenservice.nl stemt u in met het plaatsen en uitlezen van cookies op onze website. U kunt altijd weer de cookie-instellingen wijzigen.
Cookies op onze website
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert. Ook gebruiken wij functionele cookies voor het opsporen van misbruik van onze website en diensten.
Analytische cookies
Met deze cookies kunnen we het gebruik van de website analyseren, zodat we de prestaties van onze website kunnen meten en verbeteren.
Cookies voor social media
Met deze cookies kunt u verbinding maken met uw sociale netwerken en recensies lezen.
Cookies voor gerichte reclame
Deze cookie worden gebruikt om getoonde advertenties af te stemmen op je interesses, zowel op Koopkracht.nl als op andere websites.